فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

هر چی که فکر می کنم درسته می نویسم حتی اگه اکثریت قبول نداشته باشن.اینجا خبری از دموکراسی نیست!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

بی جنبه

چهارشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰۷:۱۱ ب.ظ

حس کنجکاوی بشر خوبه ولی دردسر هم داره...

ویندوزم داشت مثل یه بچه خوب زندگی شو می کرد.هوس کردم کنارش اوبونتو نصب کنم.اونهایی که لینوکسی اند میدونن چه دردسرهایی داره.بعد از کلی مکافات آخرش نصب کردم ولی دیگه ویندوز بالا نمیومد.بعدش نمی دونم چی کار کردم که ویندوزم برگشت ولی اوبونتو دیگه بالا نیومد!

بی خیال اوبونتو شدم دلم برای روزهای بی درد سر ویندوزیم تنگ شد.کلاً حذفش کردم اما ویندوزم دیگه مثل قبل نبود...

خلاصه کلام اینکه سر این ماجرا مجبور شدم خیلی از فایل هایی که دوست داشتم رو حدف کنم و مزاحم چند نفر بشم و طی دو سه روز تقریباً 6-7 بار سیستم عامل نصب کنم و کلی اعصاب خودمو خورد کنم و...بالأخره ویندوز عزیزمو نصب کردم عین روز اولش.

♦ با اینکه فقط یک روز از نصب ویندوزم با اون همه مکافات میگذره باز دوست دارم کنارش اوبونتو رو داشته باشم!


نتیجه اخلاقی:من اصلاً جنبه روزهای خوش توی زندگیمو ندارم!!! شما چطور؟

نظرات  (۷)

اصلا ابونتو چی هست؟ ...

من مثه شما بیجنبه نیستم که والله ... خخخخخ
پاسخ:
یک نوع لینوکسه.یک سیستم عامل که مال شرکت خاصی نیست و منبع بازه.مثل اندروید.مزیت های زیادی نسبت به ویندوز داره مثل امنیت بیشتر.
میتونی لینوکس را بطور مجازی نصب کنی
خیلی راحت و ساده
هیچ مشکلی هم برا ویندوزت پیش نمیاد
مکتوب
پاسخ:
آره یه بار هم مجازی نصبش کردم ولی می خواستم واقعیشو داشته باشم.این جوری حس بهتری دارم!
خا حالا که ابونیتو معلوم شد ... ام این لینوکس این وسط باز کیه ؟ چی؟ چه شکلیه؟ شاخ داره ؟ نداره؟؟؟
پاسخ:
جواب اساسییش اینه:
برای کامپیوتر چند سیسنم عامل وجود داره :ویندوز,لینوکس,مکینتاش
مثل اینکه برای موبایل سیستم عامل های سیمبین,اندروید,مک,ویندوز فون و... هست.
هر کدوم از این سیستم عامل ها نسخه های مختلفی دارن که همینطور براشون نسخه های جدیدتر میاد.مثلا ویندوز98,ویندوز xp,7 و8.باز هم مثل سیستم عامل های موبایل که مثلا جدیدترین نسخه اندروید نسخه 4.4 است.
البته لینوکس توزیع های فراوونی داره که هر کدوم برای خودشون نسخه های مختلفی دارن ولی همه شون کلا تحت یک مجموعه جمع می شن.دلیل اینکه لینوکس تنوع زیادی داره اینه که چون منبع بازه و هرکسی میتونه به طور قانونی اونو تغییر بده (البته اگه اطلاعات برنامه نویسیش خوب باشه) هر گروهی اومده طبق سلیقه خودش یک نوع لینوکس ساخته.البته اصل همشون یکیه.معمولا افراد حرفه ای تر سراغش میرن مثل هکرها!
نقطه ضعف بزرگش اینه که مطروده و نرم افزار هاش به اندازه ویندوز پیدا نمیشه ولی با نصب یک سری شبیه ساز ویندوز توی لینوکس میشه این مشکلو حل کرد.
اما نقاط قوتش زیاده:مثل پایداری,یعنی نیاز نیست هر چند ماه یک بار سیستم عاملو عوض کنی مثل ویندوز تا سیستم یه کم جون بگیره,امنیتش هم به مراتب بالاتر از ویندوزه و میگن ویروسی نمیشه.نکته آخر هم اینکه همونطور که می دونی ویندوز از کاربرهاش جاسوسی می کنه ولی میگن لینوکس این طور نیست.
فکر می کنم زیاد حرف زدم!الآن احساس مهندس هارو دارم!
   
    ..

   این چه نظراتیه !!!

  رفتیم استعاره بگیریم برای تفهیم مطلب ..
                                           استحالش کردیم رفت !


    
       ..
       دین سیری چند ؟
                   پنیر گران شد .. دین ارزان ..

 چرا وقتی پنیر! گرون میشه به جای پول به فروشنده دینمون رو میدیم ..
    بعضی وقتام از نظام و.. هزینه میکنیم ؟!
    
          یه نگاه به کشور های منطقه بندازیم 
  اونها حتی اگه پنیر رایگان هم داشته باشن نمیتونن از پناهگاهای زیرزمینی خارج بشن !

    ببیاید جنبه روزهای خوش  زندگی رو  ..  والا ..
      
                                        کفر نعمت از کفت بیرون کند ..

    
   
چقدر جالبه .... ممنون مهندس استاد جان ...خخخخ

در ضمن اینکه اون نکته اخری هم که گفتید جاسوسی نمیکنه بعیده ... همه از یه تخم هستن دیگه ...

پاسخ:
آره،نمیشه راحت اعتماد کرد
۰۳ دی ۹۳ ، ۱۹:۴۸ محمد رضا
سلام
deepin رو نصب کن مثل ابونتو هست و با ظاهر بهتر
تو گوگل سرچ کن میبینی
ممنون از اینکه به وبلاگمم سر زده بودی
پاسخ:
سلام
دستت متشکرم
از وبلاگی که خوشم بیاد هم سر میزنم و هم میزارمش تو لیست مورد علاقه های مرورگرم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی