فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

هر چی که فکر می کنم درسته می نویسم حتی اگه اکثریت قبول نداشته باشن.اینجا خبری از دموکراسی نیست!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

نیمه شعبان

چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ

نیمه شعبان

امروز نیمه شعبان است.روز میلاد حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف.

از آنجایی که این روزها خداوند نظر خاصی به بندگانش می کند مردم هم سعی می کنند در این روز اعمالی انجام دهند که نظر خداوند متعال را به سوی خود جلب کنند.

وقتی یک عید مذهبی فرا میرسد انسان یک خوشحالی درونی دارد. این خوشحالی وقتی بیشتر می شود که عموم جامعه این جشن را در کوچه و خیابان به نمایش بگذارند،چراغانی و آذین بندی کنند و شربت و شیرینی پخش کنند.

اما یک سؤال ذهن من را درگیر کرده است و آن این است که اگر این جشن های عمومی سبب اذیت شدن برخی از مردم شود آیا مجوز شرعی برای آن وجود دارد؟

مطمئنا مواردی که از شعائر اسلام و مذهب است دچار چنین اشکالی نمی شود همانطور که برگزاری دسته های عزاداری در روز عاشورا معمولا با بسته شدن خیابان ها همراه است. لکن در همین موارد هم تا جایی که امکان دارد میبایست از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

اما در برخی از مصادیق جای تأمل بیشتری دارد.مثلا یکی از رسومی که در سال های اخیر در اعیاد و جشن ها مرسوم شده است پخش کردن شربت و شیرینی کنار خیابان و حتی وسط خیابان است! حتی مشاهده شده است که راننده اتوبوس واحد در وسط خیابان اتوبوسش را متوقف کرده تا به کنار خیابان برود و شربتی را نوش جان کند! معمولا بقیه راننده ها به احترام این اعیاد ابراز مخالفت نمی کنند و خدا را شکر درگیری ای پیش نمی آید اما مطمئنا در دل خود ناراحت می شوند.

حداقل چیزی که در این مورد می توان گفت این است که اساسا این قبیل کارها برای شاد کردن دل مؤمنین در روزی است که دل معصومین علیهم السلام شاد است.پس بهتر است تا کار به جایی نرسیده که عموم مردم از این کارها ابراز ناراحتی کنند و علیه آن کمپین تشکیل دهند روش های بهتری را برای آن جایگزین کرد.

نظرات  (۲)

دم افطار که بی تاب تر و تشنه ترم
می شوم غرق علمدار...عمو...آب...حرم

بعد یاد تو می افتم که غریبی آقا...
تو کجا دعوتی افطار؟چرا بی خبرم؟

اللهم عجل لولیک الفرج
عجیب نیست مسیحا اگر شود بیمار
ز خاک کوی تو گیرد شفا امام حسن

دانلود ویژه نامه ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی