فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

اینجا فکر کردن آزاده حتی برای شما دوست عزیز!

فکـــــــــــر آزاد

هر چی که فکر می کنم درسته می نویسم حتی اگه اکثریت قبول نداشته باشن.اینجا خبری از دموکراسی نیست!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
آخرین نظرات

بی سواد یا روشنفکر؟

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۶ ب.ظ

وقتی به انسان ها گفته می شه: یک چیزی هست به نام نیروی جاذبه که نمی بینیش ولی خیلی تأثیرگذاره،همه قبول می کنن.

چرا؟

چون آثار اونو می بینن.

اما وقتی به انسان ها گفته می شه: یک چیزی هست به نام خدا که نمی بینیش ولی این همه آثارش توی عالم وجود داره،آدم ها میشن هزار فرقه!

چرا؟

.......

اگه کسی در مورد مسائل علمی شبهه ای داشته باشه و جایی مطرح کنه بهش می گن:مگه درس نخوندی؟چقدر بی سوادی! اینو که دیگه همه می دونن!

اما اگه کسی در مورد مسائل دینی شبهه ای داشته باشه میشه روشنفکر!

نظرات  (۴)

خیلی جالب بود
نکته ظریفیه
سلام آقا پوریا

آقا ممنون از احوالپرسی جانانه شما ...
خواستم بگم اگرمن هنوز جوابی درباره اون قضیه به شما ندادم برای اینه که ایام دفاع مقدس هست صالحی هم این هفته رو ماموریت خورده و گفته بعد از اینکه برگشت کنه که هفته بعد میشه پیگیری میکنه ...
پاسخ:
سلام آقا
ممنونم از پیگیریت.من هم باهاش تماس گرفتم.فعلا باید منتظر بمونم.
دستت درد نکنه.
 خیلی ظریف بود
نکته جالبیه
پاسخ:
حقته که تأییدش نکنم!
سلام.دوست عزیزاولا شما اینجا روشنفکررا بدجلوه داده ای اگرکسی شبهه دینی ای داشته باشد وبرای آن جواب منطقی یا اصلا جوابی نداشته باشدآن میشود روشنفکرولس اگر جوابی باشد که اورا قانع کند صددرصد فرد روشنفکر نیست در ضمن چرا ما صددرصد هر چیزی را میپذیریم بدون اینگه کمی آن را زیر سوال ببریم و فکر کنیم درسته یانه میپذیریم مثلاگالیله کسی بود که گفت زمین ثابت نیست وبه دور خورشید میگردد ولی کشیش های مسیحی اورامحاکمه کردند چون که در کتاب مقدس این چنین درباره زمین نگفته و گالیله هم که میدانست چنین میشود بخاطرجانش ومحفوظ ماندن نظریه اش اعتراف کرد حال اگر گالیله با تعصب به این موضوع نگاه میکرد وبه خود میگفت:نه کشیشها درست میگویندچون انها ارادتمندان ووارثان وعزیزان عیسی اندپس من نباید چنین کنم هرگز به این نظریه مهم که بعد ها مورد تاییدقرار گرفت نمیرسید.
پاسخ:
سلام دوست جدید
خیلی خوشحال میشم وقتی کسی مطلبمو با دقت می خونه و سعی میکنه نقدش کنه.
- فرمودید:"چرا ما صددرصد هر چیزی را میپذیریم بدون اینکه کمی آن را زیر سوال ببریم و فکر کنیم درسته یانه میپذیریم".
حرف بنده هم همینه.چرا وقتی به یک ادعایی قید نظریه دانشمندان می چسبه انگار وحی منزله؟فکر می کنم دلیلش اینه که چون این دانشمندان در آزمایشگاه همه چیزو مورد بررسی قرار میدن و مردم هر چیزی رو که ببینن یا حسّ کنن راحت تر باور می کنن.
اما مسائل دینی عموما برای اشخاص دلیل آزمایشگاهی نداره به هم دلیل راحت نمی پذیرن.البته اگه آدم اهل مطالعه و تفکر باشه با مسائل دینی بهتر کنار میاد ولی مشکل اینه که سرانه مطالعه اینجا در حد چند دقیقه است و کسی هم اهل تفکر نیست نهایتش اهل تخیّله!(تفکرُ ساعةٍ افضل من عبادة سبعین سنةٍ)

- فرمودید:"اگرکسی شبهه دینی ای داشته باشد وبرای آن جواب منطقی یا اصلا جوابی نداشته باشدآن میشود روشنفکرولی اگر جوابی باشد که اورا قانع کند صددرصد فرد روشنفکر نیست"
نمی دونم این تعریف از روشنفکر رو از کجا آوردید.آیا الزاما روشنفکر کسی است که از هیچ جوابی قانع نشود؟پس چطور می فرمایید کسی که برای سؤالش جواب منطقی دارد روشنفکر است.مگر اینکه بگویید روشنفکر کسی است که خودش به جواب برسد و نباید از کسی چیزی یاد بگیرد!

                                                        باز هم از نظرتون تشکر می کنم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی